TERMA DAN SYARAT

CleanHero (CleanHero (M) Sdn. Bhd.)

CleanHero (Cleanhero (M) Sdn Bhd) berhak untuk membuat apa-apa perubahan kepada mana-mana bahagian terma dan syarat ini tanpa memberi notis terlebih dahulu.

Penempahan perkhidmatan CleanHero menggunakan Whatsapp, Facebook, Instagram, telefon, e-mel, atau laman web, pelanggan bersetuju untuk terikat dengan terma dan syarat CleanHero ini.

  1. Semua tempahan adalah tertakluk kepada caj panggilan keluar minimum RM150.00 kecuali untuk perkhidmatan berkaitan penyaman udara yang tertakluk kepada caj panggilan keluar minimum RM120.00.
  2. CleanHero memerlukan deposit untuk mengesahkan tempahan anda. Kami tidak dapat menjamin janji temu anda sehingga bayaran anda diterima.
  3. CleanHero berhak untuk meminda sebut harga awal sekiranya keperluan asal pelanggan berubah.
  4. Caj perbatuan tambahan (melebihi 25km) akan ditambahkan pada invois pelanggan melainkan perjanjian lain dibuat.
  5. Jika tiada lif tersedia di lokasi pelanggan, caj tambahan sebanyak RM40.00 setiap pasukan akan dikenakan untuk unit yang terletak di tingkat 3 hingga 6 sahaja. Untuk unit yang terletak di luar tingkat 6 tanpa akses lif, kami tidak dapat melaksanakan perkhidmatan kami.
  6. CleanHero berhak untuk tidak meneruskan kerja jika, semasa pemeriksaan, didapati bahan yang hendak dibersihkan atau dirawat tidak sesuai untuk pembersihan atau rawatan. CleanHero juga tidak akan meneruskan kerja jika contohnya air atau kuasa tidak tersedia atau jika terdapat gangguan dalam kerja daripada pelanggan atau mana-mana orang lain, termasuk jika tapak tidak disediakan untuk sesi kerana halangan, halangan seperti tidak bergerak. perabot atau barang, melainkan diminta terlebih dahulu oleh pelanggan untuk perkhidmatan mengangkat, yang akan dikenakan caj tambahan.
  7. Caj tambahan akan dikenakan jika CleanHero meneruskan apa-apa kerja yang memerlukan pengangkatan ( cth. mengangkat sofa, tilam, kerusi, dsb.) dengan caj minimum RM50/tenaga kerja pasukan berkaitan di tapak.
  8. Caj rawatan tambahan sebanyak RM50/spot akan dikenakan untuk kotoran yang disebabkan oleh air kencing, najis, darah, kulat dan muntah.
  1. Secara lalai, bayaran perlu dibayar apabila selesai pada hari sesi perkhidmatan jika tiada syarat pembayaran lain dipersetujui sebelum tempahan, melainkan dinyatakan secara berbeza dalam sebut harga yang dikemukakan. Dalam kes ini, sebut harga rasmi menggantikan maklumat mengenai syarat pembayaran.
  2. Pembayaran boleh dibuat secara tunai dan melalui pemindahan dalam talian selepas perkhidmatan selesai.
  3. Pembayaran boleh dibuat melalui cek yang perlu dibayar kepada Cleanhero (M) Sdn Bhd selepas perkhidmatan selesai. Jika membayar dengan cek, pelanggan akan bertanggungjawab ke atas semua caj bank dan guaman akibat daripada cek yang tidak laku.
  4. Pelanggan memahami bahawa sebarang pembayaran lewat mungkin dikenakan caj tambahan. Pelanggan bersetuju sebagai sebahagian daripada kontrak ini untuk membayar sebarang jumlah yang mewakili kos dalam mengutip jumlah yang belum dibayar.
  5. Semua pembayaran hendaklah dibuat dalam Ringgit Malaysia.
  1. Pelanggan menerima dan memahami bahawa perkhidmatan yang tidak memuaskan mesti diadili dan dilaporkan dalam masa 24 jam dari tarikh perkhidmatan atau semasa tempoh jaminan. Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan pelanggan tidak layak untuk bayaran balik atau sesi cucian pemulihan.
  2. CleanHero memerlukan kehadiran pelanggan atau wakilnya pada awal dan akhir sesi perkhidmatan supaya pemeriksaan boleh dijalankan. Jika pelanggan tidak berpuas hati sepenuhnya dengan perkhidmatan semasa pemeriksaan akhir dan ianya berasas, serta dilaporkan dalam masa 24 jam dari tarikh perkhidmatan atau semasa tempoh jaminan, CleanHero akan melakukan servis semula mana-mana kawasan dan item tertakluk kepada ketersediaan kakitangan dan jadual.
  3. CleanHero mungkin mengambil masa sehingga 5 hari bekerja untuk membalas aduan.
  4. CleanHero tidak akan menerima aduan yang difailkan lebih daripada 24 jam selepas sesi servis atau selepas tempoh jaminan.
  5. Aduan boleh dibuat di https://cleanhero.com.my/ms/bantuan/
  6. Semua barang yang rapuh dan mudah pecah mesti diselamatkan atau dikeluarkan. CleanHero tidak akan bertanggungjawab jika sebarang kerugian dilaporkan semasa lawatan kami.
  7. CleanHero tidak melakukan kerja pemulihan bahan, oleh itu pemulihan warna TIDAK DIJAMIN. Pelanggan harus faham bahawa permaidani atau upholsteri selalunya tidak akan mempunyai penampilan yang konsisten selepas dibersihkan kerana mengalami haus dan lusuh. Cahaya matahari kadangkala akan menyebabkan pudar di kawasan permaidani dan pembersihan tidak dapat membetulkannya. Kotoran tidak selalu kelihatan sebelum kotoran dibuang dan mungkin tidak dapat ditanggalkan sepenuhnya. Pengendali CleanHero akan menggunakan usaha yang terbaik untuk memberikan hasil yang baik tetapi pelanggan diminta untuk mengetahui batasan ini yang biasa berlaku untuk semua operasi pembersihan. Hasil pembersihan mungkin berbeza dari satu pelanggan ke pelanggan yang lain bergantung pada faktor yang mempengaruhi yang disebutkan di atas.
  8. CleanHero berhak untuk tidak bertanggungjawab ke atas: kelewatan lawatan perkhidmatan akibat kesesakan lalu lintas,
      a. perkhidmatan ditangguhkan kerana peralatan rosak,
      b. pekerjaan yang tidak lengkap kerana kekurangan air atau kuasa dan bahan dan/atau peralatan pembersihan yang sesuai dalam keadaan berfungsi sepenuhnya
      c. pihak ketiga yang memasuki atau hadir di premis pelanggan dan menghalang proses perkhidmatan.
  1. Pelanggan bersetuju bahawa dia tidak berhak kepada apa-apa bayaran balik.
  2. Sekiranya pelanggan tidak berpuas hati dengan perkhidmatan pembersihan yang telah dijalankan dan aduan perlu dilakukan dalam yang tempoh 24 jam selepas kerja itu selesai. CleanHero berhak untuk melakukan cucian semula pada mana-mana barangan bagi menjamin kepuasan pelanggan. Oleh yang demikian, pelanggan mestilah membenarkan cucian dilakukan dan perlu berada semasa proses cucian.
  3. CleanHero berhak untuk tidak melakukan lebih daripada satu kali cucian semula. 
  1. Pelanggan berhak membatalkan kerja pembersihan yang dijadualkan dalam tempoh 24 jam sebelum waktu cucian yang telah dipersetujui.
  2. Pelanggan bersetuju bahawa pembatalan kerja cucian dalam tempoh 72 jam membolehkan deposit dipulangkan 100%.
  3. Pelanggan bersetuju wang deposit terbatal jika dia membatalkan atau menukar tarikh/masa kurang 24 jam daripada waktu yang telah dijadualkan.
  4. Pelanggan bersetuju wang deposit terbatal sekiranya berlaku kes operator CleanHero dilarang memasuki permis; tiada orang di premis untuk membenarkan operator menjalankan tugas; tiada air atau kuasa yang ada di premis pelanggan (gangguan berjadual) atau terdapat masalah dengan kunci pelanggan. Sekiranya terdapat pintu berkunci, pintu hendaklah dibuka tanpa apa-apa tindakan keras dan paksa atau kemahiran.
  5. Pelanggan bersetuju CleanHero berhak untuk tidak melaksanakan pembersihan sekiranya tidak hadir dalam tempoh 30 minit daripada masa yang telah dipersetujui. Ini adalah disebabkan jadual cucian kami yang padat. Penjadualan semula adalah tertakluk kepada proses tempahan baru (dengan deposit baru) 
  1. Terma dan syarat ini akan ditadbir oleh undang-undang Malaysia yang berkaitan, dan dengan mempersetujui Terma dan Syarat ini, sebarang masalah yang timbul, pelanggan bersetuju untuk menyerahkan kepada bidang kuasa eksklusif mahkamah berkaitan di Malaysia. CleanHero berhak untuk membuat apa-apa perubahan kepada mana-mana bahagian Terma dan Syarat ini tanpa memberi notis terlebih dahulu. 

1. Polisi padanan harga hendaklah dipertimbangkan apabila terdapat:

a) Dokumen/sebut harga yang membuktikan tawaran dalam perbandingan yang mana tawaran tidak terhad kepada mana-mana musim.
b) Bukti prosedur yang serupa (MOS – kaedah pernyataan)
c) Bukti kualiti detergen/kimia yang serupa digunakan untuk perkhidmatan oleh Helaian Data/ Helaian Data Keselamatan yang berkaitan.

2. Perkara berikut boleh menyebabkan pengecualian daripada dasar padanan harga dan hilang kelayakan untuk perbandingan:

a) Pesanan Khas/Tempahan Khas Pelanggan
b) Kontra
c) Penetapan harga

3. Polisi ini membenarkan potongan maksimum 30% daripada harga yang disebut sebelum ini.